NaujienosAtgal <

Mokyklos nesididžiuoja, kad yra susijusios su abejotinos kilmės projektais

2013-08-16 12:13

Šios nuorodos http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/eksperimentai_mokiniai_raginami_tapti_iskrypeliais/ straipsnyje buvo kalba apie projektą vykdomą vienuolikoje mokyklų „Mokytojų, moksleivių, tėvų ir NVO atstovų tarpkultūrinių gebėjimų plėtra“. Straipsnyje buvo interviu su Šiaulėnų mokyklos direktoriumi ir kitais piliečiais besidominčiais homoseksualumo ideologijos sklaida švietimo įstaigose.
Žurnalistės buvom paragintos susisiekti su Šiaulėnų mokyklos direktoriumi, neva jis atviras parodyti priemones ir diskutuoti šia tema. Nušvito galimybė, kad gausime pasižiūrėti taip įslaptintą mokyklų metodinę medžiagą.
Susiskambinome su direktoriumi jis sutiko mus priimti balandžio 25d. prižadėjo, kad leis ir filmuoti. Vykome iš Kauno apie 130 km sutartą dieną į Radviliškio raj. Šiaulėnus. Į Šiaulėnus važiavome trise: asociacijos" Šviesos kampelis" vadovė Jolanta , narė Indrė ir su filmavimo kamera bičiulis Linas. Nė nemanėme, kad būsime vedžiojami už nosies.
Nuvykus mums trims, prie durų pasitiko direktoriaus pavaduotoja, kuri teigė, kad direktorius staiga turėjo išvykti, gal prisijungs vėliau. Mus nusivedė į direktoriaus kabinetą, kur netrukus atėjo geografijos mokytoja, kuri ir buvo to projekto koordinatorė. Buvo įpykusi, energingai taršė rankoje laikraštį su parašytu straipsniu http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/eksperimentai_mokiniai_raginami_tapti_iskrypeliais/ ir priekaištavo, kad mes ją apšmeižėme, ji kreipsis į teismą. Siūlė svarstyti organizacijos veikloje dalyvaujančią narę Kristiną, kuri tame straipsnyje pateikė savo įžvalgas. Direktoriaus kabinete patyrėme psichologinį spaudimą, neva kas mes čia tokie, nežinome prie ko kabinėtis, kritikavo vos ne kiekvieną straipsnio žodį. Teigė, kad straipsnyje visa informacija yra pramanai. Primygtinai siekė įtikinti, kad mokymai buvo labai naudingi.
Nesileidome į ginčus. Atkakliai laukėme vaizdo medžiagos peržiūros. Sakėme atvykimo tikslas ne ginčytis, bet susipažinti su vaizdine medžiaga. Iš pradžių rodyti planavo direktoriaus kabinete, bet dėl techninių nesklandumų persikėlėm į klasę. Mūsų didžiai nuostabai geografijos mokytoja pareiškia, kad filmuoti neleis, nes to neleidžia autorinės teisės. Bandėme priminti, kad mums direktorius buvo pažadėjęs, atsakė, kad jis persigalvojo. Klausėme kodėl nepasakė apie savo pažado pakeitimą, juk dėl vizito išvakarėse skambinome direktoriui. Konkrečių atsakymų tiesiog vengė.
Vienas vizito pasiekimas, kad vis dėlto turėjome progą pamatyti taip įslaptintas vaizdines priemones, kurios yra naudojamos 5-12 klasių mokiniams.
Peržiūros metu turėjome su savimi filmavimo kameros stovą ir jis stovėjo už mūsų nugarų. Demonstravimo metu geografijos mokytoja įtarė, kad gal tas stovas filmuoja, pribėgusi jį pačiupo ir puolė kišti po stalu. Visos peržiūros metu nuolat klausinėjo, ką mes čia matome blogo, siekė įtraukti į diskusijas, bet mūsų tikslas buvo bent jau pamatyti visas vaizdines priemones, nes jei būtumėme leidęsi į diskusijas būtų pritrūkę laiko peržiūrai. Atmosfera tikrai buvo labai įtempta. Baigiant peržiūrą atvyko ir direktorius, bet buvo labai nekalbus.
Taigi tokie geri mokymai buvo, bet visi bijo viešumo, įsitempę. Tiek šios mokyklos, tiek kitų projekte dalyvavusių mokyklų direktorių raštu prašėme surengti konferenciją ir supažindinti visuomenę su šio projekto metodinėm priemonėm, kurios bus naudojamos „N“ metų mūsų vaikų mokyme. Nei viena iš 11 mokyklų kur dalyvavo šiame projekte visuomenei pateikti priemonių nesiruošia. Kai kurios mokyklos net gynėsi, kad tik dalyvavo mokymuose, bet nieko iš to, ką matė, girdėjo, sužinojo, kokias metodines medžiagas gavo, ugdymo procese tikrai netaiko. Tikino, kad kompetentingi pedagogai geba atsirinkti kas naudinga ir kas ne.
Mes atkreipėme dėmesį, kad visų dalykų vaizdinėse priemonėse pradžia buvo vienoda, taip pat buvo pradžioje rodoma Tolerantiško jaunimo asociacijos reklama (TJA buriasi homoseksualus jaunimas). Tarp kultūrų įvairovės pateikiama ir homoseksualai, biseksualai.
Visų filmukų pabaigoje projekte dalyvavusios mokyklos buvo pateikiamos kaip projekto partnerės.
Vaizdines priemones jei peržvelgtų reklamų rengimo specialistai, kompetentingi psichologai, kurie išmano vaizdo medžiagos daromą psichologinį poveikį jauno žmogaus sąmonei, pasąmonei, mąstymui, manome, pamatytų ten daug daugiau žalojantį poveikį mūsų vaikams darančių įtakų.
Klausimas lieka atviras kokį poveikį daro mokiniui per septynių dalykų pamokas nuolat kartojant pateikiamas kultūrinis vaizdinis kokteilis su homoseksualais, biseksualais?
Tikimės susitelkę visi kartu galėsime prisikasti iki to projekto žalingos esmės .
Jolanta Lipkevičienė
Socialinės veiklos Asociacijos „ Šviesos kampelis“ vadovė
860081221